De Actie
De Bovengrondse wil zich niet beperken tot onderzoek. Daarom starten we een inzamelingsactie om voor één jaar producten te regelen voor de mensen waarvan tijdens ons onderzoek bleek dat ze die niet of nauwelijks kunnen betalen: met name minima, dak- en thuislozen en ongedocumenteerden. Hiervoor hebben we de handen ineen geslagen met de Voedselbank, het Leger des Heils en het Wereldhuis, via wie de producten zullen worden verstrekt.

Van de donaties die we ophalen, kopen we tampons en maandverband die van goede kwaliteit zijn, van (biologisch) katoen zijn en geen chemicaliën bevatten, en zo milieuvriendelijk mogelijk zijn. Dat doen we deels door producten af te nemen die anders weggegooid zouden worden. Deze zijn kwalitatief perfect, maar de verpakking is niet netjes genoeg voor de verkoop, bijvoorbeeld omdat hij verkeerd is gevouwen. Ook werken we samen met fabrikanten om de producten tegen een gereduceerd tarief in te kunnen kopen. Op deze manier kunnen we bovendien meer mensen bedienen van hetzelfde geld.

Het project draait volledig op donaties.

Ongesteld zijn is geen keuze.
Doneren wel.

Made on